perjantai 9. maaliskuuta 2012

55. takaisin reenailun pariin

Lapissa on nyt sitten tullut käytyä ja yllätys yllätys minun mahtavalla tuurilla sairastuin taas ja olin käytännössä koko reissun kuumeessa! :( mua rupeaa jo pikkuhiljaa ärsyttämään, kun oon ihan jatkuvasti kipeänä. Viime syksynä en ollut kertaakaan ja tänä vuonna olen ollut jo kolmesti. No jospa nyt alkaisi sitten riittää...

Mutta asiaan. Keskiviikkkona ehdin illalla tallille katsomaan Dania, jota jo kolmessa päivässä oli tullut ihan hirveä ikävä! Siellä poni odotteli suloisena omana itsenään, että missä se emäntä oikein on viipynyt. Tai ehkä se ei oikeasti mitään odottanut, mutta ainakin minä niin ajattelin :D Vaikka minulla olikin vielä vähän sairauden rippeitä ja väsytti ihan hirveästi, lähdin Danilla ratsastamaan. Päätös ei ollut niitä viisaimpia, väsyneenä pinna palaa helposti ja keskittymiskyky on olematon. Niinpä homma menikin sitten oikein kunnolla penkin alle, kun Dani näki vihreitä kuu-ukkoja vähän joka paikassa ja minä vain yritin tapella vastaan. Aika pian lähdin sitten uupuneena talliin ja koko ratsastuksesta jäi vähän tympeä maku. Vähän kuitenkin piristi se, että sain taas hoidella Dania ja sillä oli kaikki hyvin :)

Nyt torstaina ratsastaminen ei ollut enää ihan niin toivotonta. Olin päivällä Ylivieskassa käymässä ja kaupungilla menikin sitten iltaan asti. Tallille pääsin siis vasta aika myöhään ja koska ratsastuskoululla alkoi tunnit, ehdin ratsastaa vain noin 40 minuuttia. Meinasin taas hermostua Danille liikaa, kun se kyttäili toista päätyä, mutta onneksi sain itseni järkevöitymään ja selvitin asiat rauhallisesti. Niinpä poni parani ratsastuksen aikana huomattavasti ja loppuraveissa oli ihan superhyvä! Olin aivan ihmeissäni, kun Danilla tuntui olevan jopa hieman liikaa virtaa ja jouduin pidättämään sitä ihan kunnolla, ettei se juoksisi alta pois. Tämän päivän saldoon olen siis tyytyväinen ja iloiseksi minut teki myös se, että päivällä ostamani lämmin ja mukava villaloimi oli Danille juuri sopiva :) Harmi ettei ollut kameraa mukana, niin ette nää miltä se näyttää.

Huomenna pääsen pitkästä aikaa hyppäämään, jes! On se kyllä jo aikakin ja vähän "pakko" päästä treenailemaan rataa, kun ensi viikolla on Pyran seuraestekisat. Muutaman päivän päästä estekisoista olisi myös yhdet koulukisat lähipaikkakunnalla, joten saa nähdä lähdenkö Danin kanssa myös sinne :)


 Dani hieno kouluponi :3

Huomenna (jos vaan ehdin illalla koneelle) kuulette sitten kuinka hyppääminen sujui! :)
Toivottavasti tästä postauksesta ei tullut ihan kamalaa sekasotkua, kun kirjoitin näin myöhään väsyneenä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti